Bra grejer

  • Har idag tillagat ugnsbakade linser med tomater och fetaost. Sjukt gott.
  • Bio igår med ebs. Barnhemmet. Läskigaste och bästa skräckisen jag sett på år och dar.
  • Crabcakes och vitt vin på Götgatsbacken  med ebs innan bion. Ebs räddade livet på en humla som målmedvetet landade i mitt vattenglas. Själv var jag handfallen.
  • Läst ut "Tusen solar". Håller med om att den kanske var lite väl rosenskimrande på slutet... men hey! ibland kan det sluta lyckligt och bra även i verkliga livet! Det bästa med boken var inblicken i kvinnors tillvaro under talibanregimen. Och att överhuvudtaget få en bild av afgahnskt vardagsliv. Jag hade ingen sån bild innan.
  • Seinfeld season 6. Somnar till den everyday.
  • Plockade tre knallröda jordgubbar på balkongen och åt. Gudomligt.
  • Små, små tomater börjar ta sin form. Snart kan jag äta hemodlade och superekologiska tomater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0