Om att gå under jorden en smula

Idag är det söndag, sista dagen på min lilla semester.
I tisdags försvann dottern och pojkvännen till  Arvika och Värmland och i onsdags tog sonen sitt pick och pack och drog iväg med Frankrike-kusinen ut i skärgården nånstans.

Kvar blev jag och katterna och blommorna på balkongen.

Vad har hänt?

Inte mycket.
Jag har mest ägnat mig åt ett litet detox-experiment.
Känner att min kropp inte riktigt är i balans.
Jag vet vad det beror på.
Dåligt med motion.
Dåligt med sömn.
Mycket stress.
Dålig kost.
Brist på positiv stimulans.

Allt det där hänger ju ihop och någonstans måste man ju börja när man ska ta tag i det och eftersom jag visste att jag skulle ha lite tid för mig själv nu i slutet av semestern så tyckte jag att det var ett utmärkt tillfälle att prova på en liten detox-kur.
Idag är det fjärde dagen och jag mår bra.
Springer på toaletten lite oftare än vanligt av både den ena och den andra orsaken och det är väl en del av utrensningen antar jag.
I fredags mådde jag piss.
Hade en hemsk huvudvärk som utvecklades till migrän eftersom jag inte tog några huvudvärkstabletter, vilket man ju absolut inte får.
Huvudvärken höll i sig hela natten och försvann inte förrän igår förmiddag, men sen dess har jag mått bra.
Möjligen lite, lite yr.

Jag har ätit gott.
Bara grönsaker och frukt och så lite fetaost igår kväll. Samt en aning solrosfrön, valnötter och pistachnötter (vilket även kan stavas pistagenötter).
Idag har jag t.ex. ätit jordgubbs- och banansmoothie till frukost. Mums! Synd bara att jag lyckades slänga mixerstaven i golvet så den gick lite sönder och nu är ytterst svårmanövrerad.
Sen blev det rawfoodsoppa (annars mer känd som gaspacho) och banan till lunch. Åt soppan med en avocado och då blev det väldigt gott.
Till middag blir det antingen svartrotsgratäng med fetaost som är kvar sen igår, eller zuccinigratäng.
Måste ändå tillaga den där zuccinigratängen så jag har mat tills imorgon.
Varje recept är två portioner.

Imorgon börjar jag som sagt jobba och då vet man inte hur det går.
Ska verkligen försöka fortsätta eftersom det känns som att det händer positiva saker i kroppen.
Funderar att gå till någon hälsokostaffär och kompletteringsköpa något kosttillägg som är utrensande.
Ska tydligen finnas massor.

Har också beställt en stegmätare, en som man kan ha i fickan.
Den var lite dyr, men jag har haft otaliga billiga varianter och dom har alla varit värdelösa på ett eller annat sätt.
När man beställde den så fick man också gå med i 10 000-stegs klubben.
Kolla här!

För övrigt har jag konstaterat att jag inte tål alger. Hur nyttiga dom än är. Jag spyr.
Samt att ett idogt hackande och skärande av grönsaker kan leda till små olyckor. Jag har nu ett stort dinosaurieplåster på mitt vänstra pekfinger. Enda plåstret jag kunde hitta.

Detoxprogrammet hittade jag på aftonbladet plus och där måste man vara medlem, men det finns massor att hitta om man googlar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0