Om en skitstövel

Läste ut Brunstkalendern, men det var segt.
Småtråkig. Passar nog bättre som film. Feel-good-komedi.
Men skam den som ger sig!
Nu läser jag en av böckerna jag fick i födelsedagspresent.

John, av Cynthia Lennon.

Jag har undvikit den förut eftersom jag inte ville läsa om vilken skitstövel John var jag vet det ändå liksom,,,
Men som glamourväninnan sa:

"Det är något man måste gå igenom, även om det är smärtsamt." (nåt sånt sa hon)

Och det är ju sant.
Och det är ju historia. Viktig historia.
Och Cynthia var ju faktiskt med från början.
Hittills (dom är i USA för första gången) så tycker jag att hon har hållit sig på den rätta sidan om bitterhetsgränsen och bilden man får av John är nyanserad.

För första gången på eviga tider känner jag läslust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0