Om att hitta en pappa

Klockan är snart två och nu ska jag äta frukost.
Så kan det bli när man är ledig.
Sen ska dottern och jag åka in till stan och fixa lite grejer.
Bl.a. ska vi bege oss till kinesaffären på Ringvägen och inhandla lite alger.
Och vem vet vad man mer kan hitta där.
Imorgon åker dotter och svärson till Arvika på festival och sen vidare till Munkerud och släkten.. så vem vet när vi ses igen.
Sonen lär väl försvinna snart han också. Pariskusinen kommer på onsdag och sen blir det nog Värmland för dom också vare sig dom vill eller inte.
Och jag börjar jobba igen om en vecka.
Det är ok.
Ska boka Londonresan idag så har jag något att se fram emot.

By the way.
Pantellimannen som sålde symaskiner var inte rätt Pantelli.
Sonen ringde och han lät för gammal och så bröt han för mycket (den riktige pantellisnubben snackar ren cockney) och så förnekade han att han hade något som helst med sverige att göra.
Försöker nu hitta något som motsvarar eniro eller hitta.se i England... inte så lätt som man kan tro.
Allt verkar kosta.
En möjlighet är att kontakta dom enda pantellisarna jag har hittat i Great Yarmouth.
Sannolikheten är stor att det är mr Pantellis brorsa som har ett hotell där.
Eller åtminstone hade det för 19 år sen.

Thats a thought.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0