Om att inte få det rätta stinget

Sonen har diskat.
Dottern har dammsugit och skurat golv och utfodrat katter.
Jag har lagat mat.
Köttfärssåsen står nu och puttrar på spisen.
Den smakar INGENTING.
Ibland får man helt enkelt inte till det.
Sonen håller nu på och experimenterar och det kan ju sluta hursomhelst.
Jag skyller på sambalen.
Ingenstans kan vi hitta den.
Den kan ev. vara slut men jag tror att den står och är liten någonstans.
Vi har haft i vitlök, buljongtärningar, extra salt, basilika, oregano, timjan, socker, taichilisås och rödvin.
I princip allt utom curry och spiskummin för där går min gräns.
Förutom själva köttfärsen, gul lök, krossad tomat och tomatpuré.
Vad mer kan man röra ner och fortfarande kalla det vanlig hederlig köttfärssås?
Man tycker man gör likadant varje gång men ibland är det liksom som förgjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0