Om att slumra en smula

Det är skönt med semester.
Man kan slumra lite mitt på eftermiddagen om man känner för det och det gjorde jag.
Det var behagligt värre.

Nu ska vi knata iväg till ica och proviantera.
EM-final ikväll och det kräver god mat.
Sonen är väckt och har fått massage av ena stortån.
Det ska ju vara bra mot huvudvärk har jag hört.

Tror vi ska göra spagetti och köttfärssås.
Om det nu inte blir dotterns bruschettas som det brukar bli när det är fotboll.
Men jag känner mer för riktig mat.

Apropå fotbollen så hejar vi på Spanien.
Eller egentligen inte.
Vi hejar på Portugal, Italien, Turkiet och Ryssland. Möjligen Frankrike av släktskäl. Och så Sverige då men dom är ju alltid värdelösa.
Vi hejar nästan aldrig på Spanien.
Och definitivt ALDRIG på Tyskland.
Det är någon slags princip som kanske har med andra världskriget att göra, jag vet inte, har inte analyserat så noga.
Tyskar är skurkar det vet man ju.
Jag säger bara Die Hard.
Dom är illblonda och heter Heinz och är onda.

Men om nu Tyskland skulle vinna så är jag inte sämre än att jag kan glädjas med dom enda fyra personer jag känner som råkar bo i Tyskland. Varav tre av dom är infödda.
Men endast med dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0