något urvriden

ojoj
Äntligen fredagkväll och sovmorgon imorgon.
Det har varit en slitig vecka på jobbet.
Jag har förutom att fika med 102-åringen även ägnat mig åt sanering av flugdamens lägenhet.
Roligt men svettigt.
5 timmars hårt jobb igår resulterade i en ren diskbänk med fungerande avlopp.
Bara resten av lägenheten kvar.
Vi lyckades fylla farstun med sopor och tidningar och trasiga möbler som fastighetsskötaren kom och forslade bort.
Var hos doktorn med damen i tisdags.
Hon har bekymmer därhemma med att hennes systrar, som by the way är döda, kommer och stökar till och knycker grejer.
Vi förklarade det för doktorn. Kunde man möjligen plombera dörren undrade damen.
Nja, sa doktorn.
"Det skulle nog funka bättre med haldol. En bra och väl beprövad medicin i form av droppar. Det ska jag skriva ut åt dig!"
Damen såg lite skeptisk ut.
Vaddå droppar?
Ska man kasta dom på systrarna då när dom kommer eller vad?
Gullegumman!

Nu ska jag hem och soooooooova...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.........
Lyssnar på den där boken om det där fotbollslaget som kraschade i Anderna och blev tvungna att börja äta upp varandra.
Jag tror att filmen heter "Alive".
Superjobbig film.
Allt går åt helvete.
Helvetes elände, köld och snö och ingen mat.
Och sen kommer en lavin ovanpå det.
Ännu mer helvetes elände.
Men några klarade sig uppenbarligen.
Och skrev en bok.

Om precis två veckor åker vi till London.

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Jag läste Alive-boken som 12-åring och tyckte det var typ världens bästa bok. Tänker fortfarande på den.

2. Intressant med "flugdamen" vill veta mer om hemliga arbetet :)

3. Pratade med vår tyska väninna igår - skicka henne din bloggadress. Samt guddotterns.

2008-10-10 @ 20:51:39
Postat av: märta

jag vill också till london. men det ska jag i april typ :)

2008-11-02 @ 13:51:57
URL: http://rjmh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0