And again...

Affirmationer fungerar!
Jag är ett levande bevis.
Efter att i hela mitt vuxna liv ha bekymrat mig över min inbillade övervikt har jag nu blivit överviktig på riktigt.
Jomen!
Det är sant!
Mitt BMI har passerat gränsen till övervikt.
Det är nästan en lättnad.
Nu MÅSTE jag verkligen göra något åt saken, inte minst av hälsoskäl.
Konstiga valkar och utbuktningar har uppstått på hittills fredade ställen på min kropp, inga kläder passar och jag tänker verkligen inte köpa nya innan jag har nått mitt första delmål.

För jo!
Såklart har jag kört igång med diet.
South beach.
Det finns två skäl till min ÖVERVIKT.
Sockerberoende och inaktivitet.
South beach är en diet som får bukt på det där sockerberoendet.
Man skippar dumma kolhydrater och går cold turkey helt enkelt.
Inte lika extrem som atkins dock.
Mer åt GI-hållet, men lite mer strikt till att börja med.

Man behöver inte lida.
Idag åt jag världens godaste köttfärsbiffar som jag improviserade ihop med massor av vitlök och sambal olek.
Till detta ugnsbakade grönsaker (paprika, sparris, rödlök, broccoli, zucchini) och lite fetaost on the top.
Dessutom gjorde jag egen ketchup som smakade helt ok.
Sjukt gott.

Inget bröd och ingen frukt i första fasen.
Och ingen pasta eller rotfrukter.

Inaktiviteten är det värre med.
Känner mig så himla trött hela jag.
Promenerar en hel del men orkar liksom inte öka tempot.

Ja, ja.
En sak i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0