lite ditt och datt

Och här sitter jag och tuggar på en ölkorv.

Kom hem från jobbet NU.
Måste säga att jag är väldigt dålig på att hålla det jag lovar mig själv.
Vilket den här veckan var att gå från jobbet senast 16.30.

Men när kvällspatrullen beger sig ut på fältet kvart över fyra så är det som om all luft går ur en...
Om man då inte pallrar sig iväg illa kvickt så blir man kvar.
Allt man gör går då låååååångsamt.
Och plötsligt kan man prata utan att telefonen ringer och personalen irrar runt överallt.
Jag pratar då för det mesta med tomteblosset förstås som nästan alltid blir kvar hon med... men ibland är det bara jag.
Då är det skönt att bara få tänka ifred.

På fredag är det en festlig dag!
Först ska jag luncha med exkollegan!!!
Den blivande läkaren från Danmark!

Sen blir det kräftor hos mamman på Värmdö.

Mysigt och festligt!

Håller på och läser en faschinerande bok.. Blindheten av José Saramago.... har egentligen bara börjat men den suger tag i en direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0