lite jobbigt

Usch... igår var en såndär sådär dag...
Min kollega, det norrländska tomteblosset, mår inget vidare bra.
Hon är överstressad och slutkörd och det går rätt mycket ut över mig.
Allt jag gör känns fel i hennes ögon... du borde prioritera si och du borde prioritera så....
Allt är så konspiratoriskt... det är liksom ett spel där vissa saker inte får pratas om... iallafall inte förrän tomteblosset tycker det... jag klantar mig hela tiden och råkar säga fel saker till fel personer...
För jag har så svårt att tänka i samma banor som hon..
Jag känner mig som en enda stor FAKE... undrar lite när dom ska avslöja mig...
Jag tycker hon blir mer och mer martyrig.
Jag nämnde något om att jag tycker att vi ska prata om när vi ska ha semester i jul.... vi är ändå några stycken och alla kan inte ha samtidigt... och jag vill veta så jag kan planera..
"Ja i år är det JAG som ska ha när jag vill och NI som ska anpassa er efter mig... nu är det JAG som gäller..."
menar tomteblosset.
Jag tror faktiskt hon upplever det som att hon alltid får stå åt sidan.
Fast det inte är sant.
Ser man det ur mitt perspektiv så skulle jag kunna hojta samma sak.
Eller chefens.
Det är INGEN som har krävt av tomteblosset att hon inte ska ta ut någon sommarsemester förrän nu... det är hon själv som har svårt att lämna...
Hon var inte snäll mot mig igår men hon bad om ursäkt innan hon gick hem.. så lite medveten är hon...

Jag gillar tomteblosset!
Hon är en varm och go människa med mycket humor... men hon är hopplöst dålig på att hantera stress.. och hon måste ha kontroll och tycker bara att hennes sätt är det enda rätta....

Jag tror ändå att chefen hajjar läget lite.
Hon sa till mig igår att det kanske blir bättre när tomteblosset flyttar ut till bromma i oktober... vi ska ju få en ny lokal där...att hon får köra sitt eget rejs därute...

Nåväl.
Jag stannade kvar rätt länge igår och jobbade undan pappershögar för att kunna ägna mig åt annat idag.

Så vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0