the pain is så gott som gone

Jag överlevde uppenbarligen.
Men jag har verkligen problem med att gå till någon annan tandläkare än min lovelyrita.
Jag litar inte på dom och dom har inte lustgas.
Den här hette Lena och hon var snällheten själv.
Hon var så mjuk och fin och lagom tystlåten och liksom moderlig (jämför med den unge, otålige stallion-typen på tandläkarakuten... hu!)
Hon kikade så försiktigt, försiktigt  och sen gav hon mig lite dormicum och sen fick jag sitta och bläddra i en tidning och sen kom hon och hämtade mig i väntrummet och sen gick vi armkrok (hon var väldigt mån om att jag inte skulle snubbla med dormicumet och allt) in i rummet och sen vet jag inte vad hon gjorde men det känns bättre nu.
Det är bara något provisoriskt (typiskt tandläkarord) tills lovelyrita kommer tillbaka (må hon ha en underbar semester).
Det borrades och jag lät det ske i mitt såsdåsiga tillstånd.
Nyktrade till i en fasansfull sekund när jag hörde ordet PULPA nämnas.
Förskräckligt ord i tandläkarsammanhang.
Men det gjorde inget för då visade det sig vara över.
Sen var jag tvungen att sitta kvar i en timme för att klarna till i skallen.
Tyckte själv att jag var ganska klar, men kanske ändå inte...
Ringde jobbet och sa att jag nu var klar och att jag inte skulle komma och att jag kommer imorgon, genom att upprepa det minst fem gånger i rad.... kanske lite babbligare än vanligt.
Åkte sen hem via Vällingby där jag fyndade en beatleskopp och beatlemagneter som jag ska ha på jobbet, samt belönade mig med lite takeaway och haagendaz-glass.
Man måste få en belöning efter att man varit duktig hos tandläkaren... annars kanske man vägrar nästa gång.

Nu har jag sovit djupt och länge.
Jag går fortfarande på antibiotika och lite smärtstillande vilket gör mig tröttare än vanligt.
Men jag har inte ont!!!
Nu ska ärmar kavlas upp och  jag ska jobba!!!
Nu ska jag visa eventuellt missnöjda på jobbet att jag är att räkna med.
Jag och närmsta kollegan ska styra upp vårt jobb så vi har en klar och tydlig organisation när hon slutar och schlagerbögen kommer tillbaks.
Jag ska boka in hembesök så det ryker om det.
Peppa personal och vara med på varje hörn.

Och så ska jag sätta igång med den där toppenkroppen.
Inte ett ord mer om det. Här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0