vuxna små människor

Blev lite fundersam när jag kikade in här och såg en länk till en kristen blogg.
Varför då tänkte jag.
Bara för att jag uttryckte mig lite bibliskt härominlägget.
Pris. Ske. Lov.
Helgat. Varde. Ditt. Namn.
Eastmaninstitutet.

Intressant.
Dom är så smarta dom där internetannonsörerna.
Dom tror dom vet!

Hursomhelst.
Tittade in i den där kristna bloggen och läste lite och förundrades som vanligt över att det verkar så seriöst och liksom "på riktigt".
Det är som om dom sitter och analyserar Fablernas Värld (eller animal crossing)... och så läser dom in så mycket vikt och betydelse och tyngd dom kan i varje ord....
Ord som kluddrats ner efter århundraden av berättande a la viskningsleken.
Om saker som hände för tusentals år sen.
Och så tjatar dom detta om och om igen.
Vuxna människor!
Som små barn som vill höra samma godnattsaga kväll efter kväll.

Men är det inte lite konstigt ändå?

Statement:
Det jag är en smula skeptisk och kritisk till är alltså institutionaliserad religion och fixering vid vissa av människan (mest män) skapade skrifter och regler.

Andlighet är en helt annan grej... men det handlar mer om mognad och individuell utveckling tycker jag... och någon slags vördnad inför livet och naturen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0