tokroligt på jobbet

Har tappat kollen lite.
Är trött, stressad och sover/äter dåligt.
Ingen framförhållning.

Det är liiite för mycket på jobbet just nu.
liiite

Pga skyfallet igår så blev det inte aktuellt med boule.
Tur det för jag hade inte orkat och nu slapp jag vara tråkig och lämna återbud.
Var på hembesök på östermalm och lyckades på hemvägen kliva i vattenpölar med vatten upp till anklarna hela TVÅ gånger... det var så mycket vatten överallt så man såg liksom inte djupet...

Idag ska jag och ungarna åka ut på landet till Dalarö och hälsa på tyskkompisen och hennes familj som är på sverigevisit och hyr en sommarstuga där.
Kul är att även bilregistret kommer att närvara med delar av sin familj.
Det uppskattas av dottern som alltid har blivit så glad bara hon har tänkt på bilregistret.
Bilregistret är bra på att skratta nämligen och det smittar.
Smart är hon också.
Smart och rolig.
Det är man inte bortskämd med... det är typ bara mina kompisar (kräset utvalda.. mer kvalitet än kvantitet) som är såna i hela världen vad jag vet...

Men först är det en härlig fredag på jobbet.
Tror jag måste en sväng till Östermalm idag också.
Jag längtar, längtar tills långa farbrorn (ni vet han schlagerbögen... har döpt om honom.. lilla anna och långa farbrorn ni vet... hi, hi... han är ju rätt stor..) kommer tillbaks.
Vi kommer att få ett litet helvete han och jag men jag tror vi kan teamworka rätt bra och att det kommer att bli rätt roligt under tiden.
Vi har ju bästa chefen också och hon är också rolig.

Vi har ju varit tvungna att trycka ut nya broschyrer att dela ut på Östermalm där kollegan c är bortklippt eftersom hon slutar.
För att skoja med långa farbrorn (som alltid påpekar att chefen är en snål smålänning så fort hon nämner ordet ekonomi) så lät vi även göra en variant där långa farbrorn är lite grovt inklippt på kollegan c:s plats bredvid mig och chefen... När långa farbrorn kommer tillbaks så ska chefen maila ut det till oss och be oss komma med feedback på nya broschyren... det ser hysteriskt roligt ut och bara tanken på hans dramareaktion får mig och chefen att skratta ihjäl oss...

Jag ska också ge långafarbrorn en liten flagga som han kan flagga med om han vill nåt.
Vi brukar nämligen göra lite elakt narr av en viss anställd som på ett märkvärdigt sätt alltid slänger sig med uppstyltade uttryck som "jag vill flagga för...", "jag lägger det här på ditt bord", "jag vill signalera.."
m.m.

usch vi är hemska när jag tänker på det

Nänu!
Måste plocka ihop lite övernattningsgrejer... vi ska sova kvar på dalarö tills imorgon eftersom det tar ett bra tag att åka dit...

snälla snälla gudeliguden... låt denna dag bli en bra dag... jobbmässigt sett alltså...
jag tyar inget mer

Kommentarer
Postat av: SB

UNDERBART!!! =)

2009-10-11 @ 21:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0