baka, baka liten kaka samt tryfflar

Nu har jag gjort sprödahjärtan, vit chokladtryffel med kanel och cranberry (låter bättre än tranbär som bara låter som något som har med gamla tanter och urinvägsinfektion att göra) och chilitryfflar.
Så duktig!
Nu tror jag att det blir knäckigakryddkakor.
Har aldrig provat det förut, men det låter gott och lätt.
Tänkte baka hårt bröd också för skojs skull.. tänkte det kunde bli en snygg julklapp.. kanske tillsammans med lite inlagd sill..
men rågflingorna var slut på ica.
Typiskt när man för en gångsskull ska ha rågflingor.
Idel bekymmer.
Eller inte.
Jag känner mig rätt julfridig.
Kanske kommer det en dotter hem snart också???
Det vore ju trevligt.
Ska bara lyssna färdigt på Salem-mordet-dokumentären så blir det fortsättning på julstöket sen.
Jag varvar idyll med krass socialrealism. Idyllen glittrar mer då.

Kommentarer
Postat av: Little P

HAI! Är fortfarande hos pappa och jag ska nog stanna till imorgon för jag orkar inte åka härifrån nu. Måste diska och så:( Du är hur duktig som helst, är mäkta imponerad!

Har försökte ringa, men du svarade inte.

Godnatt!!

2009-12-13 @ 19:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0