en bra jul trots allt

Idag har jag lyckats sova ut UTAN att vakna med värsta huvudvärken.
Igår sov jag inte direkt ut men vaknade ändå med migränkänningar som inte gav med sig på hela dagen.
Vidare har magen varit kajko ända sen före julmaten på julafton så jag har inte direkt kunnat njuta av någon julmat...=(..... supertråkigt!
Igår var det julfirande hos mamman på Värmdö och innan det var det tänkt att jag och ungarna skulle fixa dom sista julklapparna till mamman, farbrorn, syrran och syrranspojkvän.... men det gick ju inte så bra eftersom det visade sig att ALLT utom Pocketshop på Stockholms central är superstängt på juldagen...
Jag undrar varför.
Vill dom inte sälja???
Lever vi inte i ett kapitalistiskt, marknadsstyrt samhälle?
Så det blev pocketböcker för hela slanten... i och för sig bland det bästa man kan få... men ändå lite trist.. jag hade tänkt mig något helt annat...
Och sen trodde jag att jag inte skulle överleva resan ut till Värmdö pga huvudvärk, illamående och sjuk trötthet... fattade inte hur vi skulle kunna ta oss hem sen efteråt och ville verkligen hem för att kunna ha det lugnt och skönt idag...
Men då fick vi den bästa julklappen!
Nämligen hemskjutsning!
Jag svimmade nästan av tacksamhet och lättnad.
Sen klunkade jag i mig en horribel alvedon och faktiskt så lättade det lite i huvudet... det blev rentav lite trevligt och mysigt..
Jag fick fina julklappar av mamman och syrran.
Fina sockor, fina vantar, fin sjal och fint biobesök.
Sen skjuts hem och rusning till toalett för pga upprörd mage.
Vad är det med mig????
Men kanske, kanske mår jag lite bättre idag.
Kanske, kanske, kanske.

Förresten.
Julafton var perfekt om man bortser från mina magbekymmer.
Det var jag, son, dotter och dotterspojkvän i dotterspojkväns lägenhet på Lilla Essingen.
Den finaste granen.. jag lovar.. säkert 5 meter i omkrets.. tog nog upp 25 procent av vardagsrummet!
Ett otroligt läckert julbord upplyst av judisk kandelaber (Hej Jesus!).
Och ett berg av julklappar som vi öppnade mitt i julmiddagen.
Vi bara:
"Tänk om vi skulle öppna julklapparna NU!!!!?"
"Mitt i middagen?"
"Måste man inte äta färdigt först. Och plocka undan. Och diska. Och sätta på kaffe????"
"Says who????"
Och så tittade vi på varandra och kom på att det fanns ju inga (andra) vuxna i närheten som kunde bestämma.
Cool känsla.
Vi fick alla superfina julklappar.
Jag fick träningsredskap av sonen (Tack sonen! Men tur för dig att jag inte är din fru!), bubbelplast (en hel rulle!), Beatlesbok och "Frukost på Tiffany"-dvd av dottern och presentkort på vans av dotternspojkvän.
Och sen när alla julklapparna var öppnade så visade det sig att dotternspojkvän hade en till julklapp till oss allihopa INUTI SITT HUVUD!
Nämligen biljetter till Bounces avskedsföreställning i Globen i april!!!!!!
Helt otroligt!

En bra och oneurotisk julafton!

Kommentarer
Postat av: johanna

Åh! Då kanske vi ses i Globen! Vad kul att ni ska dit också!

2009-12-28 @ 05:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0