ett öga rött

Igar var en riktig segdag,
Kanner mig mycket battre idag,
Enda smolket (och har kan vi verkligen snacka smolk som i NAGEL I ÖGAT) i gladjebagaren ar att mitt ena öga ar helt rött,,, ett blodkarl maste ha brustit och det ser totalt makabert ut,, som att jag rakat peta mig i ögat med en gaffel,,
Men det gör inte ont och jag ser lika bra (eller daligt) som vanligt,
Det gör sig sa snyggt mot det vita vinterlandet!
(tur i oturen ar att jag sjalv inte ser det,,, far dock hjartsnörp varje gang jag hamnar framför en spegel)

Jag far se hur dagen utspelar sig,
Kanner att det börjar bli nödvandigt med ett schema för julen,
Jag menar,,, exakt nar ska exakt vem stoppa skinkan i ugnen???
Vi ar inte riktigt samordnade kanner jag,
Det enda jag ar riktigt saker pa ar att dotternspojkvan fixar laxen,
Och exakt vem ska fa exakt vad i julklapp???
Kanske behöver jag inte baka ihjal mig till chilenska svarmodern om hon anda ar i Spanien???
p,l,a,n,e,r,i,n,g, my friends!
Vet inte varför men jag tycker det ar outhardligt trakigt att planera och tanka ut saker i förvag,
Kan jag vara yrkesskadad?
Ska jag kanske skriva en genomförandeplan??
Montera upp ett tavelsystem i köket?
Tanken ar inte helt tokig,

Langafarbrorn; orkar inte krangla mig in pa din blogg,,, fattar vem goa ar men vadda panda och 93????
Excuse min tröghet,,, du maste förklara mer,,,
Förövrigt maste man ju konstatera att goa inte ar den vassaste kniven i ladan,
Lite Goofy över henne,
Langben du vet,
Snall, kul, tillmötesgaende,,,, men inte smartast i varlden,,,
Och nar vi nu kommer in pa disney,,, vem ar viktigpettern Musse Pigg?
Jag vet vem spökplumpen ar ialla fall,,, möööööörkret,,,,, eller hon kanske ar magica de hex?
Och chefen ar förstas Joakim von Anka,,,, sitter dar i sitt kassavalv,,
By the way
Du sag val dom tva bestallningarna pa mitt skrivbord???
Den kvinnliga kan du visa chefen,,, tror hon tycker att det ar för lite timmar,,
Herrn kommer hem pa tisdag,,,, maste till banken pa onsdag,,, och garna till passmyndigheten för fixning av id-kort, VIKTIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Långa farbrorn

nyckel nr 93 och "maid" Panda Wanda.



Ja, du har nog rätt angående Goofy ;)

2009-12-20 @ 09:27:28
Postat av: Långa Farbrorn

Men vem är Musse Pigg?

2009-12-20 @ 09:28:05
Postat av: Guldlock

Goldie undrar när man kanske kan få sig en date med familjen Funck?!

Jag, och kanske bihanget (a.k.a. familjen) kommer eventuellt förbi på julafton. Men om inte så vill jag ses innan jag åker igen den 28:e. :)

2009-12-20 @ 11:05:57
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0