hey you

Förutom att jag har lite ont i magen för att jag har käkat choklad halva natten (skyll mig själv! Och sonen! (se nedan)) så känner jag mig pigg och vitaliserad idag.
Hemmet är i ett bedrövligt skick och jag har inte hunnit jobba någonting men det har jag skjutit upp till nyårshelgen för då har jag 4 dagar totalledigt... no obligations what so ever!
Så idag blir det bara nöjen för hela slanten.
Först träffa Guldlock på Kulturhuset och sen bio med ungarna.
Vi fick ju biokort i julklapp av syrran och vi ska se The Imaginarium of Dr Parnassus!
Heath Ledgers sista film, även med Johnny Depp, gjord av Monty Python-legenden Terry Gilliam.
Egentligen ville vi se 2012, men den gick inte på lämplig tid... vilket kanske var meningen för den här filmen är ju mycket mer jul-lovig.

Igår såg jag Stenhuggaren av Camilla Läckberg som jag tyckte var ganska värdelös.
Boken var åtminstone hör-värd när det var Katharina Ewerlöf som läste den, men utan henne så blev historien bara tunn och tråkig.
Stenhuggare vaddå!? kan man undra.
Synd att jag slösade bort tid på det.
Sen somnade jag till Förtrollad (Enchanted)... synd att jag somnade!... en av dom roligaste och sötaste filmer jag vet...
Jämförelsen och kontrasterna mellan sagornas enkla tecknade värld och vår brutalt komplexa tillvaro blir väldigt komisk.
Men jag somnade som sagt och sov hur gott som helst tills jag väcktes av sonen som hade glömt nycklar... GRRRR!!!
Det var sen jag åt chokladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0