hinner inte

Det killar i halsen, jag smahostar och jag ar lite tappt i nasan,
Jobbet kanns jobbigt och dessutom drömde jag att jag skulle pa hembesök idag och det varsta ar att det ar ju sant men det hade jag glömt bort och den tanten skulle jag ha ringt igar om tiden men, men,,,,
Sa nu maste jag aka med östermalmsbilen redan pa morgonen eftersom hembesöket ar sa langt bort sa det finns bokstavligen inte med pa var stockholmskarta och jag som dessutom maste hinna greja lite med lönesystemet sa chefen kan attestera lönerna och hon ska bort pa eftermiddagen sa det maste ske innan dess,,,,
Helgen kanns alldeles för kort för att jag ska hinna fa ordning pa mig sjalv och allt annat,,, ingen yoga blev det igar eftersom alla ar sa sjuka och ingen traning har det blivit sen i lördags för jag har verkligen inte haft tid,,,
ond cirkel!
Och haret ar förskrackligt och elektriskt och jag maste hitta nagon bra handcreme för nu börjar handerna bli laskigt torra och blek och glamig och oformlig ar hela jag,,,
och trött, trött, trött,,
och jag maste plugga med sonen i helgen för han har varit sjuk och halkat efter annu mer och det kanns som att ingenstans blir det bra,,,
Inte pa jobbet, inte med sonen, inte med mig sjalv, inte hemma,,,
Eftersom energin inte finns,,,
Och definitivt inte tiden,,
Yyyyyyyyyyyyyyyyl!

Allt ar relativt,
En sak i taget,
Jag ska göra en plan och inte ta ut saker i förskott och inte bry mig om sant jag inte hinner,,, typ dammrattor och tvatthögar,,,

Jag vill ha semester!
Nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0