julefrid

Det var ratt mysigt igar anda!
Akte in till medis och i vantan pa dotterns stora framtradande fick vi lyssna pa bade tal och sang,
Mest rörd blev jag da en 81-arig dam sjöng samma visa som hon som 11-aring sjungit för 70 ar sen da medborgarhuset invigdes,
Jag rös lite nar man pamindes om hur tiderna var da,,, 1939,, det var oroliga tider med vinterkriget i Finland och andra varldskriget precis runt hörnet,
Pampigt var det nar Raymond Björling sjöng Sverige, Sverige fosterland,
En del damer hade klatt sig tidsenligt i 30-talsklader, isprinsessor gled runt bakom oss pa skridskobanan, snöflingor singlade i luften och ett fyllo (med all karlek) körde sin egen show med ett tetrapak rödvin i ett fast grepp,,,,,
Jag kande faktiskt en smula julefrid dar jag stod och vantade pa dotters dans,

Och antligen nar alla pratat och tjatat fardigt sa var det dags för lite funky locking!
Dottern var bast!
Det var samtliga representanter för familj och vanner rörande överens om,
Kanske för att vi knappt sag dom andra eftersom  vi inte ville missa dottern,,,, ibland ar det ingen ide att ens försöka vara opartisk,
Och bast av allt, tyckte nog bade dottern och jag, var att en av hennes tanter,,, som hon stadar och handlar at varje vecka,,, kom och tittade!
Den sötaste lilla damen!
Vi fotograferade men det kan jag inte lagga ut har för da bryter jag mot alla sekretesslagar som finns,,
Men glada blev vi!

Sen strosade jag och dottern och dotternspojkvan  runt lite i saluhallarna och sen gick vi och fikade och sen akte vi hem och laste Mor gifter sig!

Sen var dagen slut,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0