julotta

Är uppe i ottan för julskinkan måste ugnsbakas i typ 5 timmar.
Inte en chans att jag orkade göra det igår.
Gick och la mig tidigt istället och så upp tidigt idag.
Annars är allt ganska så according to plans.
...
Förutom den stora ugnstermometerskandalen då!
Upptäckte naturligtvis kl halvfem imorse att vi inte har en ugnstermometer!
Hur HUR har det gått till?
Den används typ en EN gång om året.
Måste alltså kila iväg till ica och inhandla en slik och sätta in den i efterhand.
Tur i oturen att skinkan ska stå därinne i ugnen i eviga tider.
...
Efter allt planerande hit och dit så känner jag att nu får det bli som det blir.
Skinkan färdig.
Bränna mandlar.
Stryka klänning.
Klappa julkatter.
Kanske åka förbi jultanter om jag hinner.
Skulle gärna införskaffa en silverpenna.
Har gjort ett presentkort till sonen och det ser rentav bedrövligt ut.
Skrev med en vit penna och den var värdelös.
Ser ut som om jag skrivit med tippex.
Schnyggt!
Inbillar mig att det blir bättre om jag fyller i med lite silver.
Men det är ju inte det nödvändigaste.
...
MEN GRILJERINGEN DÅ????
Jo.
Den kommer att äga rum på Lilla Essingen kan jag meddela.
...
Annars har jag inget att tillägga.
...
Skulle vara GOD JUL!!! i så fall.
...
GOD JUL!!!!!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

God Jul. Hoppas ni får en bra kväll!

2009-12-24 @ 10:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0