oh herreminje del 2

Galet trött idag också.
Minst en halvtimme innan jag ens hörde larmet och sen en kvart innan jag fattade betydelsen av det.
Idag är det sista arbetsdagen det här året.
Sen ledigt i 4 dagar (med jobb hemma, but still).
Sen jobb i två dagar.
Sen ledigt onsdag och ev. förhoppningsvis komp på torsdag.
Jobb fredag..
Ledigt helgen som vanligt.
Sammanlagt nästan en liten semester.
Sista dagen idag som sagt och what a day!
Känner mig nervös för det är så mycket som måste fixas och så mycket som måste klaffa och det finns bara idag att göra det på.
Om jag fick önska mig något vadsomhelst så skulle jag önska mig att man kunde få trycka på pausknappen ibland och stoppa tiden bara ett litet, litet tag.
Eller kanske några veckor.
Vissa ögonblick vill man ju aldrig att dom ska ta slut och ibland känner man helt enkelt att tiden inte räcker till... men eftersom tiden bara går och går så tar energin slut och man orkar inte hur länge som helst... och eftersom tiden bara går och går så kommer det ju hela tiden en ny dag och innan dess ska man ju hinna sova och återhämta sig och det är knappt man hinner..
Om jag hade kunnat trycka på pausknappen igår så hade jag tryckt på den ca kl 17 och sen hade jag jobbat och jobbat i 15-16 timmar...eller kanske några veckor...och sen hade jag tryckt på play igen och då hade klockan bara varit 17 fortfarande och jag hade kunnat åka hem och däckat och varit utsövd nu och jobbet hade varit klart.
Men nu är inte jobbet klart och jag kom inte hem förrän vid 21-tiden och jag är inte utsövd.
Tre misslyckade flugor i en smäll.
Och tid är viktigare än pengar för även om jag var Tiger Woods och var ofantligt rik så är det vissa saker som jag bara inte kan eller vill delegera... som jag bara måste göra själv.
Och om man kunde trycka på paus så kunde man också prata med tomteblosset tills hon pratat färdigt.
Då skulle det nog inte räcka med 15-16 timmar utan kanske skulle det rentav behövas 37-38 timmar.... eller 2-3 månader. Det kan man dock ev. delegera. Men inte till Tiger Woods för tomteblosset är ingen hejare på engelska.
Men det får man aldrig veta eftersom pausknappar tyvärr inte existerar IRL.
Man kan ju önska.

Sen skulle jag vilja skriva en annan sak om det här med tid och tidsuppfattning och omskrivning av historien och revisionism i största allmänhet men jag ska besinna mig.
Let it be!
Det har liksom ingen betydelse för mig idag.
Så jag skriver ingenting om det.
Var bara tvungen att nämna saken även om ingen fattar något förutom jag själv och alla mina jag.

Annars drömde jag att jag och dotternspojkvän var ute på en roadtrip och storhandlade mat.
Det var kul och han körde bra!

Ute är det säkert glashalt.
Gå försiktigt och mind the lårbenshalsar idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0