Oh herreminje!!!

Hur ska jag orka!!!??
Igår var det pang tjong kabong tillbaks på jobbet.
SJU sjuka och en som inte dök upp förrän till lunch.
Och bara jag och chefen på kontoret.
Vilket blev bara chefen på kontoret när jag blev tvungen att springa ut och gulla med tanterna jag också.
Ovanpå det en ny akutkund på norrmalm som ska ha hjälp 7ggr/dygn från och med NU (dvs igår).
Idag är långafarbrorn där och delar bördan och vi har tre st inhyrningar från bemanningsföretag och det är ett mirakel att jag alls är uppe för jag knäckte inte koden alls när alarmet gick.
Det tog 40 minuter innan den där tjatiga larmsignalen slutade vara en naturlig del av min dröm.
Det är idag.
Och det är imorgon.
Sen GUD SKE LOV 4 dagars ledigt.
Dividerade med tomteblosset om trettondagshelgen.
Hon hävdade bestämt att det är storhelg och att man är ledig även aftonen om man jobbar mån-fre.
Jag hävdade lika bestämt att det INTE är storhelg men att jag inte är lika säker beträffande aftonen, jag kan dock inte minnas att jag någonsin sett den som något annat än en vanlig dag med helgob efter kl 16.
Hon menade att i Norrland är trettondagen en storhelg och då går man ut och kalasar och dansar till typ Thorleifs och träffar en massa folk som man inte har träffat på år och dar eftersom ingen egentligen bor där utan bara kommer hem till jul.
Vi ska reda ut det där idag.
Jätteskoj om det är storhelg för då kanske man kan få lite mer betalt.
Eller ledigt.
Nåväl.
Have an awsome day out there!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0