radar i mitt hjarta

Inatt har jag bekampat myror med RADAR,
Gamla hederliga radar som min faster gjorde reklam för pa 60-talet,
(som funkar ratt daligt nu nar dom har plockat bort allt giftigt,,, det blir mer som att man dranker insekten i fraga)
Min faster var barnfotomodell,,, typ den enda,,, hon var med överallt och varje gang mutades hon med barbiedockor och barbieklader,
Resultatet blev att jag och mina kusiner, nar vi var hos farmor, dels alskade att kolla igenom fotoalbumen dar alla urklipp fanns,,, hon var bedarande söt som barn den dar fastern,,, dels valtrade oss i barbiedockssamlingen som var omfattande,,
Detta var en parentes,
Jag har sovmorgon idag men vaknade tidigt anda och den dar extra sovtimmen agnades alltsa at intensivt sprejande med radar,,, jag fick t,o,m, ont i pekfingret,
Anledningen till sovmorgon ar att jag satt kvar lite lange igar pa kontoret och att jag ska pa ett hembesök pa Östermalm kl 1000 och att jag ansag att dom var tillrackligt manga sa dom skulle klara sig utan mig,,
Dels ar det skönt att fa aka senare hemifran och dels (och mest!) skönt ar det att slippa morgonstahejet,

Fortsatt galet högt tempo pa jobbet,
Igar var det en personal som tyckte att jag lat ARG nar jag försökte förklara hur tidrapportsblanketten skulle fyllas i,,, och det hade han ju ratt i, jag var arg och irriterad för jag förklarar och förklarar samma sak flera ganger om dan (men för olika personer) och kanslan ar att inget gar in nagonstans,,, men det var ju inte bara hans fel och om man ar lite trög sa kanske inte en ARG ton ar den mest pedagogiska,,,
Jag tog at mig som bara den och kan inte riktigt slappa att han sa och tyckte sa,
Jag vill inte vara eller verka arg,
Atgard;
1, Konstruera en battre tidrapportsblankett,
2, Tanka mer pa hur jag later för om jag later arg sa tar det mycket hardare an om det ar nagon annan som muttrar (förekommer ratt ofta) eftersom jag har en arbetsledande roll,,,

Jag hoppas det var ett undantag men jag tar det till mig och ska verkligen skarpa mig,

hmmmm,,,,
undrar om drömmen var symbolisk?????
undrar om myrorna var jobbig personal och radarn var mina undertryckta aggressioner????
Men det varsta med drömmen kom jag pa nu,,
Nar myrorna var borta (om dom dog eller bara drog vet jag inte) sa kröp SPINDLARNA fram!
Och da vaknade jag tackochlov,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0