smällvackert

Magiskt vackert ute.
Varenda gren, minsta lilla kvist, vartenda barr.... allt är täckt av rimfrost och snö.
Det är Narnia på riktigt.. sagolikt...

Annars har jag mest tittat på tv.
Ett underbart liv, sound of music och ett seinfeld-avsnitt som jag aldrig sett förut.
Nu tänker jag ta en dusch så jag blir varm och sen krypa ner med katter, böcker, japanska bildpussel och ännu mera tv.
Kommer antagligen att somna rätt fort.
Och det är bra för då vaknar jag tidigt och jag är ivrig att komma igång med det där nya året.

Det är skönt att julen är över.
Hur man än gör så blir det alltid stressigt.
Nu känner jag mig lugn och ostressad. Bra känsla.

Och du dottern!
Tack för inbjudan!
Jag vet att jag är välkommen hos er och även på andra håll.
Det var just det jag menade i förra inlägget... att jag har valt själv att stanna hemma... och att ändå kommer dom där dumma känslorna... antagligen för att det tjatas så mycket om nyårsafton överallt...
Och grejen är den att jag är ju inte ensam i världen.. men det finns många som faktiskt är det och man kan ju bara föreställa sig hur jobbigt det måste vara för dom med allt tjat..
.. och nu är jag ensam tillsammans med dom... liksom..
Asch... svårt att förklara men du kanske fattar!?
Puss å kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0