tomteskagg, applader, polisförhör och snöanglar

Igar var det julfirande pa jobbet,
Utöver det vanliga kaoset,,,
Jag, little miss sunshine och che sprang omkring med tomteskagg och luva och appladerade hysteriskt varje gang vi t,ex fick vi en ny kund,,,, vilket vi fick bl,a, i Rinkeby och i Vallingby,
Den omedelbara kanslan var annars att bryta ihop,, men det var da Che föreslog lite gammal hederlig KBT,, om vi andrar vart beteende sa kanske aven kanslorna andras till slut,
Alltsa,,,, istallet för omedelbart psykbryt för att vi KANNER att vi far panik,, sa ska vi appladera och jubla och highfiva,,, och nar det blir extra jobbigt,,, t,ex, nar vi upptacker kl 15,30 att det kanske saknas 4 personal imorgon,,,, da blir det pa nagot satt mindre jobbigt om vi har tomteskagg,,

Annars började jag dagen med polisförhör, Pa en riktig station,
Det du Guldlock!
Nu förstar jag att du ar lite avundsjuk,
Skaffa en tonarsson sa far du ocksa vara med om en massa spannande saker,
Polisen i Umea hade kontaktat polisen i Vallingby och bett dom höra mig om en sak,
Det handlade om olaga hot och mitt ip-nr,
Jag tankte att vad har jag nu gjort??? Jag menar,,, jag har ju inte riktigt koll pa mig sjalv nar jag sover,,,
,,men det visade sig vara en av sonens kompisar,, enkelt att identifiera eftersom han noga angett sin hotmail-adress,,
Absolut inte bra att hota folk,,, men det ar ju inte som att hota nagon med en kniv,,, tanklöst och korkat men ocksa substanslöst,,,
Jargongen ar hard pa internet och klimatet ar ofta synnerligen otrevligt,,, jag vet att bade sonen och hans kompisar ocksa far ta emot bade det ena och det andra av hot och krankningar,,, utan att ta det riktigt pa allvar,,,
Vilket ar totalt idiotiskt beteende,,, vilket kan göra illa en hel del,,, men jag tycker man maste ta lite hansyn till sjalva uppsatet ocksa,,,
Skönt iallafall att sonen kunde hallas utanför,,, sen inbillar jag mig inte att han ar oskyldig som ett lamm,,,
Men jag vet att han aldrig skulle kunna göra illa nagon pa riktigt,,,
Lite besviken pa polisförhöret ar jag,
Inget cop-kaffe,,
Ingen good cop- bad cop,,
Bara en snall polis med ryggskott,,, det tog en evighet för honom att satta sig ner samtidigt som han kved aj,aj,aj,aj,aj,aj,,,,

En bra avslutning pa gardagen blev det,
Jag och dottern gjorde snöanglar utanför huset,
En skön och lite maktig kansla att ligga platt pa marken i 2 dm snö och blicka upp i vinterkvallen och alla singlande snöflingor,
Vill leka mer i snön,
Planerar att göra det i helgen,

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Är det en tonårsson som krävs för att man ska få uppleva lite härlig RIKTIG cop-anda så är det det jag ska ha!

Kanske ska adoptera en för att slippa vänta?! Jag vill få Stations-feeling NU!

2009-12-18 @ 13:25:53
URL: http://lea.blogg.se/
Postat av: Goldielocks

Jag igen.



Kom på att jag har massa härligt material att använda för att proklamera "Don't forget to use a condom".

Fiiin fiiiina bilder på herpes genitalis och dylikt.



Sånt uppskattar väl tonårssöner?!

2009-12-18 @ 13:28:01
Postat av: johanna

1) Om du inte fick munkar så var det nog inte ens en polis du träffade

2) Det där med änglarna var fint

2009-12-19 @ 00:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0