xmas-feeling

Nu sitter jag och väntar på att min vita chokladtryffel ska svalna och stelna lite så jag kan rulla små bollar och lägga in i frysen. Sen får dom ligga där och stelna medan jag går och handlar lite grejer som jag naturligtvis missat.
Lyckades inte få igång sr.se på sonens mac så jag kunde lyssna på deras julmusik så jag lyssnade på dokumentären om Haga-mannen när jag brände mandlar. Kändes väl inte sådär jättejulgemytlich men jag tänkte att den utspelade sig ju i Umeå och där är det mycket snö på vintern och då blev det ju trots allt lite frostythesnowman-feeling.
Usch vilken ruggig historia.... skulle vilja veta mer om Haga-mannen och hur han blev som han blev... och hur det gick för hans familj.. obegripligt..
Sen hittade jag det här!
Massor av bra julmusik!
Så nu är ordningen återställd.
Jag har fyllt två små burkar med brända mandlar i cellofan och knutit silverrosetter runt och jag känner mig sååååå nöjd.
Och duktig!
Julpoäng till mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0