erodera och brodera

Jodå.
Så fort jag blivit människa ska jag bege mig in till stan och köpa häftapparat och decopage.
Sen ska det tillverkas tetrabörsar så det ryker om det.
När jag gör något så gör jag det ordentligt.
När jag inte gör något så är jag rätt ordentlig med det också.
Jesuschristsuperstar vad det kliar i mina pysselfingrar.

Och nu kom jag på!
OM vi någonsin kommer ut i den där skärgården (dvs om vi inte har fastnat i den där containern bakom ica) så ska jag leta efter platta stenar.
Så jag kan tillverka lite festliga brevtyngder och ge bort!
Det är inte lätt att hitta platta stenar i lämplig storlek nuförtiden... men såklart finns det massor i skärgården... mackkastning är ju deras nationalsport...
Själva grejen med skärgården är ju att den är platt.
Platta klippor, platta stenar.
Erodera mera.

Apropå erodera.
Brodera!
Det ska bli mitt höstprojekt.
Jag vill brodera lite beatlesgrejer till en viss person.
Kolla bara!

Måste bara klura ut hur jag ska tillverka lämpligt korsstygnsmönster.
Kan väl inte vara så svårt.
Samma princip som japanska bildpussel.
Massor med rutor. En del ifyllda, en del inte... och så blir det ett motiv.
Kanske ska jag försöka mig på något graffitimotiv också!!!?
Det vore faktiskt väldigt coolt.

Sweet mercy!
Uttråkningen har haft effekt!
Kreativitetscentrat i min hjärna har äntligen vaknat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0