vi drar

Någon dag försenade ska vi då iväg på äventyr, jag och sonen.
Ett jäkla pick och pack har vi med oss och vi är liksom både förberedda och totalt oplanerade.
Vi har t.ex. vaccinerat oss mot TBE.
En koma i familjen räcker resonerade jag.
Vi har däremot ingen aning om ifall vi kommer att kunna sätta upp tältet... inköpt på ÖB och vi har inte haft tid att kontrollera innehållet i påsen.. fattas kanske någon väsentlig del...
Vi har middag med oss till idag, men endast under förutsättning att det finns en grill och grillkol att inhandla.
Vi har liggunderlag och sovtäcken men tyvärr inga remmar att spänna fast eländet på ryggsäcken med...

Men skitsamma.
Vi kommer att vara en båtresa från civilisationen.
We will survive.
Och vi har med oss varsin pannlampa och Pestens Tid av Stephen King som högläsning.
Bästa boken ever i genren "mänskligheten hotas, jorden går under och allt handlar om dom goda mot dom onda".
Min favoritgenre.
För övrigt ska vi satsa på att bli riktigt uttråkade.
Vi ska verkligen försöka.
Min hjärna funkar så att det är endast vid rejäl uttråkning som den kreativa mekanismen kopplar på.
Det är då stora och banbrytande idéer och tankar föds.

Katterna?
Dom tar indian-eva hand om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0