Alla bara dör

Jag är nio år och det är sommarlov.
Solen steker och jag och min kompis är ute och cyklar.
Det är värmebölja.
Vi är på väg till kiosken för att köpa godis.
Kolaremmar och shake.
Vi slirar in på bensinstationen och hoppar av cyklarna utanför ingången.
Löpsedlarna går inte att missa.
"Elvis Presley är död!"
"Kungen är död!"


Sov gott nu Michael Jackson.
Det känns som att du behöver det.
Ditt liv verkade alldeles för svårt och smärtsamt.
Men glad är jag för att du hann skriva några bra låtar.
Mitt 80-tal hade inte varit detsamma utan Thriller-skivan.
Du kommer inte att glömmas bort på några hundra år.

Och inte att förglömma.
Sov gott du också Farrah Fawcett!
För mig var du snyggheten personifierad på 80-talet.
En stilikon innan man ens visste vad en stilikon var.
Utklippt och inklistrad i Pärmen.
Den där pärmen där jag klistrade in alla Viktiga Saker... mestadels utklippt från Vecko-Revyn.


Fasiken.
Alla bara dör.
Jag säger bara Jarl Alfredius.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0