Alltid söndag

Jaha.. då är det söndag igen och slut på ledigheten =(

Lite extra söndagsångest eftersom C är borta på jobbet och jag vet att det kommer att bli extra tufft.
Jag kommer inte att få ägna mig åt mina egentliga arbetsuppgifter utan kommer enbart att kunna ägna mig åt att hålla oss flytande.
Trååååkigt.

Idag ska jag ägna mig åt ett hemligt projekt.
Så det kan jag inte säga något om.
Om solen skiner ska jag nog sitta lite på balkongen också.
Vidare ska jag diskutera begreppen orientalism och occidentalism med dottern.
Har förstått det som att det handlar om väst- och östvärldens negativa stereotypa uppfattningar om varandra.
Mer?
Nja... slänga ihop lite biffar av köttfärsen och kanske koka ihop en ratatouille.
Städ och rens står ju alltid på agendan men jag tror inte jag orkar bry mig så mycket om det idag.
Skulle gärna fixa till balkongen, men jag tror det får vänta tills bättre ekonomiska tider.
Lite jordgubbar och en kryddodling vore skoj.
En tomatplanta kanske.

Jag tror jag ska sätta mig på min nya fina stol vid mitt nya fina bord och planera lite.
Smida lite planer.
Fånga lite idéer och drömmar så jag inte glömmer bort dom.

Och kl 18 är det P3-dokumentär om den där token Sheike.
Måste man ju lyssna på.
Annars tycker jag tyvärr att P3-dokumentärerna har tappat lite i kvalitet.
Det känns som att dom består mer av musik än prat, går inte in lika mycket på djupet som dom gjorde förut.

well,well

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0