Det bästa med att jobba...

... är att vara ledig!

Men det är inget kul att vara ledig om man inte har något att vara ledig ifrån...
Och det är inget kul om man är ledig jämt...

Jag är ledig imorgon!
DET ska bli mycket, mycket skönt.
Nästa vecka är min kollega och assistent ledig så då blir det fulltösmedvetslös troligen hela veckan, så därför tar jag ut min nationaldagsledighet imorgon.

Nu sitter jag här på jobbet och känner mig ovanligt nöjd med mig själv.
(jag har pratat ut om chokladincidenten med alla jag träffat och nu förträngt den så gott det går)
Jag har jobbat undan en jättebunt med papperselände och känner för en gångs skull att jag är ikapp. Nästan.
Jäkligt skön känsla.
Ovanlig känsla.

Bra dag.

Men oj,oj vilka intriger det är här på jobbet.
Kan inte skriva något om det för det är högsta sekretess, men oj,oj....
En del människor är som felsökande missiler och det är så tråkigt, fattar inte hur dom orkar och fattar inte vad dom vill åstadkomma...

Nu ska jag packa ihop mig själv och mina pinaler och åka hem innan solen går ner för jag måste ha solglasögon... dom andra glasögonen skaver på näsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0