fettmagnetism

Tycker ju att min kropp är lite seg i responsen när det gäller att bli av med fläsket.
Men jäklar vad snabb den var på att respondera när det avveks i två dagar från den stränga sockerfria vägen...
Lite maränger, lite glass, lite kolasås.... och VIPS så visar vågen plus 1,5 kilo.
1,5 kilo som har tagit mig VECKOR att bli av med...
Det är nästan så jag börjar tro att det handlar om någon form av magnetism.
Fettmagnetism.
Min kropp verkar lida av grav separationsångest... den VILL INTE göra sig av med överflödet... den trivs med sig själv, mår bra, är i harmonisk balans...
Det är som att jag begår VÅLD mot min kropp när jag försöker leda den in på den hjärtinfarkt- och diabetesfria vägen.
Min kropp verkar helt hjärntvättad.
Den måste av- och omprogrammeras.
Snart har jag semester och detta kommer att vara mitt huvudsakliga mission.
Mitt enda mission.
Jag är som en alkoholist..
En nykter alkoholist.
Undantag fungerar inte... ett glas/ maräng ibland fungerar inte.
LÄR MIG!
FATTA!

Nu släpper vi detta och blickar framåt!
Idag är C tillbaks på jobbet!
DET är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0