frid i min själ

Dottern dammsuger och jag planerar.
Någon borrar.
Det kan någon gärna sluta med, annars känner jag mig tillfreds och rätt så nöjd.
Är alltså kvar på jobbet... dottern får betalt för att städa kontoret och jag har planerat nästa vecka något sånär.
Känner mig mindre stressad inför morgondagen.

Dagen idag har förlöpt.
Inte enligt några planer och inte helt smärtfritt,men den har förlöpt, den är snart över.
Dam har kommit hem från sjukhus och emottagits av mig själv och SB.
Herre har åkt in på sjukhus och skickats hem igen och dumpats på trottoaren där vi hittade honom liggandes... nojjig sjuksköterska har ringt och skällt om vems ansvaret var... ja inte var det mitt i alla fall..inte fasiken skulle jag lämna en stapplig och förvirrad äldre herre mitt på gatan bara för att den som ska ta emot inte har hunnit fram...
Personal har blivit sjuka och personal har gått hem.
Inget besked om svininfluensan ännu.
Kanske inte har nämnt det förresten... kollegan som har varit i New York har fått lämna en massa prover, vårdcentralen tog det på allvar.. fast dom inte är hypokondriker..

Jag har ätit sjukt god lunch.
Massor av ruccola, orange paprika, avokado,fetaost och frön med citron och olivolja.
MUMS!


Nu ska jag åka hem och försöka läsa lite i Catrine och Rättvisan... kommer troligen att somna.

Bara imorgon kvar och sen är det helg.

Två sovmorgnar. Heaven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0