hypokondri

Rubrik i aftonbladet:

"Är min väninna psykiskt sjuk?"

Var tvungen att kolla ifall det var någon av mina vänner som hade misstankar om mig.
Var det inte.
Nu känner jag dock själv en vag misstanke om.. kanske inte psykisk sjukdom.. mer en mindre störning.
Tror jag att ALLT handlar om mig?
Är jag paranoid?
Samtidigt sägs det ju att om man är medveten om att man är sinnessjuk så är man inte det. Lite paradox.
Man är väl bara lite störd.
Å andra sidan..
Det är ju rätt stört att inte vara det minsta störd.
Asch.
Det är enklare att vara hypokondrisk beträffande den fysiska hälsan.
En knöl är en knöl liksom.
Kan vara allt från en finne till en tumör visserligen, men det är något konkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0