Idag ska jag knarka lite

Släpade hem bordet igår och hämtade vaxduken som kommit till speldosan.
Häftpistolen fungerade hjälpligt så jag klädde in bordet OCH även en stol... alltså själva sittytan.
Mycket, mycket nöjd.
Ska se om dottern kan fotografera så kan jag lägga in en bild.

Nu behöver jag nya gardiner först och främst.
Och symaskinen m.m.
Och någon form av belysning.

Idag är det tvättstuga kl 13.
Det kommer att ta hela eftermiddagen för jag ska tvätta lakan och handdukar och då blir det till att MANGLA.
En hemtjänstskada.
Där får man betalt för att mangla fast det är något av det mest rogivande och meditativa man kan ägna sig åt...


Och RESULTATET!
Det gör fysiskt ont att pressa in ett omanglat lakan i linneskåpet om man någon gång provat på att mangla..
Det är också fysiskt så mycket svårare.
Manglade grejer tar mindre plats.


Och så känslan att krypa ner i nymanglade lakan.
KÄNSLAN.
Skulle lätt kunna narkotikaklassas p.g.a beroendeframkallande.

Så det blir inte mycket roligare än så att rapportera idag.
En fridens dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0