över till något helt annat

Hade lite kvalitetstid med mig själv igår.
Lagade mat och lyssnade på bok.
Det blev olivpasta som jag nämnde tidigare.
Svängde också ihop en liten sallad med rester från pastalagandet samt en ranchdressing på det.
Ska ta med det i lunchlådan idag.
Zucchini, paprika, morötter, vindruvor, valnötter, päron, avocado och spetskål var det i den.
Dressingen mixades ihop av cashewnötter, citron, basilika, dill, vatten och lite salt.

Efter allt hackande och mixande tog energin slut och nu har jag ett diskberg i köket.
Tydligen kommer dottern hem idag och ska prata om hedersmord och det låter ju som en bra sak att kombinera med disk.
Att diska är tråkigt, men om man kombinerar det med något annat så märker man knappt att man gör det.

Somnade rätt tidigt igår.. på bästa sätt med lampan släckt, tvn avstängd och glasögonen på bordet.
Var tyvärr uppe och åt 2 bananer nångång mittinatten.
Inte så farligt kan man tycka, men jag mår inte bra av det.. får ont i magen..
Kroppen behöver lite tid för sig själv på natten och fixa med sina prylar... den har nog med sitt och ska inte behöva ta hand om bananer och dylikt.
Ska hädanefter endast ha tillräckligt med bananer hemma så det räcker till frukostsmoothien.
Herregud! Man kan ju inte lita på mig!

Idag är det dag 2 med raw food och detox.
Jag är otålig!
Vill ha påtagliga resultat NU.

En sak till förresten.
Vi upptäckte igår att det var lite tok med semestrarna.
Det var lite underbemannat på kontoret sista veckan på min semester.
Då tyckte tomteblosset att jag skulle ändra på mina veckor.
Först kände jag att NEEEJ... varför ska alltid just jag vara tvungen att ändra och hålla på....
Men... jag är ju kompromissernas drottning och en sann diplomat så efter ett tag erbjöd jag mig att ta semester en vecka tidigare OM jag fick ta en vecka till i slutet av sommaren.
Och det fick jag.
Så nu är det bara drygt 2 veckor till min semester helt plötsligt.
Känns faktiskt rätt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0