så blev det sen

Det blev rätt bra till slut idag ändå.
Naturligtvis var en hel drös sjuka men det var redan så gott som fixat när jag var framme.
Ibland är det bara skönt att försova sig.
Men samvetet... samvetet...
Imorgon bitti ska schlagerbögen ringa mig när han vaknar för säkerhetsskull.
Han går upp en timme senare än mig men om jag skyndar mig så hinner jag nästan om jag inte har masat mig upp tidigare... just in case..

Intrigerna fortsätter här på jobbet.
Synd att jag inte kan säga mer om det.
Lite obehagligt och lite spännande är det.

Orkade inte steka biffar och koka ratatouille igår så det blev stekt köttfärs med en massa sambal och vitlök och tomatpuré, samt 2 stekta ägg och 1 hackad tomat.
Och så har jag smaskat i mig spetskål (googla på det den som vill!) och sörplat cola zero (som bara måste vara precis samma sak som cola light).
Ingen frukost blev det förutom 1 glas multivitamin och 4-5 koppar kaffe. med mjölk.
Känns som att det tar för mycket tid att hålla på och fixa mat hela tiden.
Kan man inte bara åka och tanka nånstans? Så man står sig några dagar menar jag.

Träffade den sötaste tanten idag.
Ont om folk ju så jag passade på att kombinera ett hembesök med lite matlagning.
En del klagar inte fast dom har tusen skäl.
Hon var en sån.
Så himla go.
Sånt blir man glad av.

Mitt hår har varit stripelektriskt.
Om någon har något bra tips på shampo/balsam/spray/mousse eller annan hårprodukt som får håret att bli normalt och hålla sig en hel dag så bli min gäst och snälla TIPSA!!!
Jag är så INTE vän med mitt hår.
Jag är glad att det finns. Skulle absolut vara värre utan.
Men ändå.

Det är mitt lilla västerländska problem i min lilla rika del av världen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt tips (som alltid har fel på det nu mer grånande håret) är att gå till Åhléns Björn Axén-avdelning )är det va? där på bokavdelningsvåningen över Hemköp.) De har mycket och kan mycket och känns lagom avdramatiserat.

2009-05-11 @ 22:27:04
Postat av: Anna

Tack jo!

Det ska vi testa så fort ekonomin och jag blivit kompisar igen.

Är det förresten så att du har TVÅ snabelan i din mailadress?

Du kanske förresten inte läser det här eftersom jag svarar på din kommentar i min egen blogg... har aldrig fattat riktigt hur det ska gå till....

Jag har visserligen börjat skriva lite i min egen blogg, men jag har ännu inte börjat läsa andras igen... det kommer, det kommer...

.. och då är din den första jag ska spana in!

björn axén var det! Tack!

2009-05-12 @ 05:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0