schlagerhelg med fisk i frys och dotter

Den där vikten är nog på väg ner även om det går i extrem slow motion.
Men det ska ju vara det bästa sättet säger dom.
Mozarella och makrill till middag igår igen... orkade bara inte laga till något.
Har varit uppe och tuggat ost inatt tror jag... inte bra, men inte heller det värsta...
There are grader in helvetet och allt är relativt.
I helgen ska jag försöka laga till nåt smarrigt av all fisk jag har i frysen.
Måste tänka budget och använda det som finns hemma.
Har liksom aldrig lämnat barnstadiet i förhållande till fisk.
Fisk är inte min favorit.
Lax går väl an i de flesta former, och makrill som nödproviant.
Fiskpinnar räknas inte som fisk och fiskbullar nästan likaså.
Nu har jag typ torskfilé (ekologisk).
Torskfilé och sallad.
Eller ångkokt broccoli.
Det får duga det också.
Proteiner som proteiner.
I robinson blir dom ju alldeles till sig om dom får dela på en enda orensad fisk.
Snacka om ofestligt.

På lördag är det melodifestivalen.
Jag och dottern ska enligt tradition se den tillsammans.
Vad vill du äta dottern?
Lite lågbudgetlyx.
Fundera på den och kom med förslag!
Du behöver inte äta fisk om du inte vill!

Hmmm...
apropå dottern...
Undrar om det inte är någon form av dansuppvisning på söndag????
Hur blir det med det????

Nä.
Måste smsa SB att jag är uppstigen.
Och förhoppningsvis snart på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0