Eurovision Contest: en utvärdering

Den stora frågan:
Kommer Norge att ens finnas kvar som nation imorgon efter den kollektiva extas och glädjefnatt som troligtvis präglar landet idag???

Sjuttondemaj OCH hemvändande schlagerhjälte...
Risken är ju att hela landet bara poppar ut i atomsfären som en enda stor heliumballong.
Grattis till dom i alla fall!
Bästa LÅTEN vann ju.
Även om jag skrattade mer åt grekland och turkiet.
Våran Malena var väl sådär.
Hon gjorde vad hon kunde, men ... för det första tycker jag inte att hon klarar av pendlingarna mellan olika röstlägen så bra, det låter helt enkelt rätt uselt när hon inte sjunger opera... även i mina tondöva öron...
och för det andra har jag redan från början (ja ända sen 2002 när jag såg Fredrik Kempe på skansen) känt ett instinktivt NEJ! mot det här att blanda ihop opera och schlager...
Hela låten känns också som ett plagiat av vad vet jag inte... men något jag definitivt har hört förut...
Det SÅG snyggt ut... den transiga looken är ju inte helt fel i sammanhanget och Malenas överarmar var definitivt i bättre form än fransyskans...
Tror ändå att mums-måns hade klarat sig bättre!
Vem kan motstå honom liksom?????? Bättre låt också!

Vår schlagerkväll här hemma får 4,5 turkiska Düm Tekk Tekk av 5 möjliga.
Möjligen skulle det hela varit fullkomligt om vi hade haft lite rosa champagne att skåla i... och om sonen hade närvarat...
Jag, dotter och dotterns pojkvän var alla iförda glittriga klänningar.
Håret hade tuperats och läpparna målats.

Schlagermaten bestod av sallad, potatisklyftor, baconlindade kycklingfiléer och guaccamole.
Marängswiss till efterrätt.
Första tillåtna sockret för mig på evigheter och det var väldigt SÖTT... lite av en besvikelse... orkade inte så mycket..
Men FESTLIGT var det!!!
Och RÄTT LÅT VANN!
För en gångsskull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0