semesterplaner

Mitt undermedvetna är inne på raw food igen.
Hamnar slumpmässigt (?) på alla möjliga sajter om ämnet och inspirationen börjar krypa sig på.
Jag tror det är min grej.
Jag tror det är det jag mår bra av, både psykiskt och fysiskt.
Det är ju inte svårt egentligen... man måste bara springa och handla frukt och grönsaker jämt, jämt, jämt.
Omöjligt att storhandla och laga mat i förväg.
Enda nackdelen faktiskt.
Det blir lite dyrt också i längden.
Helst skulle jag vilja ha en juicemaskin för 6000 kr och en torkugn för 9000 kr också, men det får jag väl spara ihop till...
man kan klara sig utan tillsvidare.

Min semester kommer att bli en resa in i mig själv.
Mycket egocentriskt.
Min kropp och mitt sinne i centrum och vi ska banne mig lära oss att trivas ihop.

Första veckan blir det detox, yoga, lugna promenader med hund, läsa böcker och sova. Så lite dator och annan input som möjligt.
Det är ungefär så lång tid det tar innan huvudvärken och tröttheten börjar bytas ut mot mer energi och kreativitet.
Det är en skön känsla men det kan också vara lite jobbigt när det undermedvetna får agera ostört... gamla och gömda saker poppar upp.. grubbel och ångest...
Men det är bra.
Det ska upp och ut och bort.
Jag ska aktivt ta itu med alla mina spöken i garderoben.
Det finns en del...
Några människor att förlåta.. både andra och mig själv..
Både små och stora saker.. händelser och ibland ickehändelser som jag ångrar eller blivit utsatt för och som jag har svårt att släppa.
Saker som stör.
Ska ta itu med allt sånt nu.
Kanske fixar jag det rent meditativt.. kanske måste jag tända en reningseld på riktigt.. det får vi se..
Det är iallafall mellan mig och mig själv och möjligtvis hunden. Och katterna.
Riktigt introvert tänker jag bli och det ser jag fram emot.

Efter den där första jobbiga veckan kommer jag att fokusera mer på fysisk träning.
Det är nödvändigt för annars kommer jag bombsäkert att må piss när och om jag blir gammal.
Jag kommer att ha ont överallt, bryta lårbenshalsarna och få diabetes och kärlkramp.
Minst.
Fysisk träning måste in i mitt liv och jag ska försöka plantera den vanan nu under semestern.
Tror det blir i form av promenader, lättare joggning, styrketräning med hantlar och gummiband och så yoga förstås.
Jag är lat och bekväm så det kommer inte att bli helt lätt.
Ska fundera ut belöningar och morötter.

Attans.. jag är verkligen inte lätt att ha och göra med...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0