icequeen is back

Somnade tidigt igår och har haft en bra natt.
Vaknade redan vid 03.30... det är ju då det blir ljust... men sov lite till.. gick upp 04.30.
Kommer således vara dödens trött när jag kommer hem från jobbet idag.
Och somna tidigt och så vakna tidigt....
Som en viss dam jag känner som lyckats förskjuta dygnet såpass att hon tycker halva dan har gått kl 09.00 och sen kväll kl 16.30.
Inget fel med det egentligen.. bara det att det passar så dåligt ihop med resten av världen.
Ska dock inte klaga.
Är tacksam för varje natt jag lyckas sova mig igenom utan att vara uppe och stöka.

Igår hände en kul grej.
Min forne arbetskamrat M ringde.
Vi jobbade ihop för 15 år sen på ett servicehus i en kommun med extremt låg kommunalskatt.
Vi var båda rätt unga och gröna och extremt underbetalda.
Det var tufft, stressigt, slitigt.. chefen var en stenhård isdrottning och intrigerna var otaliga i personalgruppen.
Jag och M allierade oss med rockstjärnans mamma J gentemot tantmaffian som tyvärr var i majoritet.
Jag minns det som en jobbig och slitig period, men jag minns också att vi skrattade hur mycket som helst.

Anyhoo...
Våra vägar gick åt olika håll och vi tappade kontakten.
För två år sen upptäckte jag att denne M var anställd inom samma företag som jag men på en annan enhet.
Jag ringde upp och vi gick ut och käkade lunch.
Återseendet var mycket kärt och det kändes precis som förr och vi bestämde att nu måste vi hålla kontakten.
Men...
Inte har vi gjort det.
Inte har vi haft tid.
Vi är ju båda samordnare... vi har inte tid att hålla kontakten med våra kontakter...
Men som sagt.
Igår ringde M.
Det är nämligen så att en ny chef har anställts i företaget.
Det är våra chefer som har varit chefslösa ett tag... men till hösten tillträder hon...
DEN STENHÅRDA ISDROTTNINGEN!!!

Ve och fasa.
Möjligen har hon jobbat med sig själv de senaste 15 åren.
Kanske mött gud och blivit frälst eller bara lärt sig slappna av och insett nyttan och nöjet i att lyfta folk istället för att sänka.
Kanske.
Kanske är hon en bättre chef på högre nivå.
Jag lovade att kolla lite försiktigt med min chef, lovade att vara diskret.
Var diskret i nästan en minut sen kunde jag inte hålla mig längre utan sprang in till chefen och skvallrade.
Och nu har hon skvallrat till alla sina chefskollegor (som alltså isdrottningen kommer att bossa över efter sommaren).
Känns som att jag satt igång något mindre bra.
Men jag har ju bara sagt hur det var då.
Vet ju ingenting om nu.
Jag och M känner oss  ändå lite skärrade.

Men framförallt så himla roligt att prata med M igen!
NU ska vi hålla den fördömda kontakten.
Det har vi svurit på.

Kommentarer
Postat av: Pow

ÅH vad roliigt!!

2009-05-27 @ 16:06:02
URL: http://lockedinneverland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0