a fine, fine day

Igar var en BRA dag,
Pa alla satt,
  • at inget rent socker, dock kolydrater (nudlar)
  • gick promenad till brittiska turistbyran pa lunchen och köpte kartor och pratade med trevligaste tjejen om London, Bade hon och jag blev helt lyriska, Fick manga bra tips,
  • Solen sken,
  • Pratade med bastaBASTAchefen om min arbetssituation och mina prestationer pa jobbet,,, jag var lite deppig,, men hon lyckades vanda pa det och vi snackade konstruktiva lösningar och hon gav massor av positiv feedback,
  • Sen var det bara allmant trevligt att jobba med langafarbrorn och solskenet,, fast solskenet hade vaccinationssmartor i hela kroppen, inklusive halfoten,
  • Mycket bra gruppmöte med 4 personal, Jag och langafarbrorn ar nöjda och hoppfulla, Vi hann inte baka nagot att bjuda pa men dom fick nyttig juice och frukt för att motverka den allmanna tröttheten,
  • Julplanerna börjar falla pa plats, Troligen kommer jag och ungarna fira tillsammans med dotternspojkvan, dotternspojkvanspappa och dotternspojkvanspappasgirlfriend, Lite spannande och nytt och dessutom ekonomiskt,
  • Hittade en snygg kapsyl som kanske kan bli ett fint smycke,
  • Körde 40 minuter wii fit nar jag kom hem, Sager inget mer om det,
  • Nar jag informerade sonen om julplanerna sa han att han hade andra planer pa julafton, VAD???? utbrast jag upprört, Jo,,, sonen och hans vapendragare har kommit pa att dom ska köpa cheeseburgare för 2000 kronor och dela ut till hemlösa, Jag smalte direkt, Vilken stralande ide! Planen kanske maste finslipas och tankas igenom lite,, men sjalva essensen backar jag upp 100 %, Bara man lyckas göra det sa det upplevs som solidaritet och inte som allmosor, Och det behöver ju inte utesluta den vanliga julfirningen med familjen,
  • Ringde comhem och fixade alla kanalerna pa tv;n som inte funkat sen i somras, Nu funkar dom och dessutom höjde dom hastigheten pa vart bredband utan att höja priset ("nar jag anda har dig pa traden",,, dom vill tydligen att man hör av sig ibland,, men sa har dom ju ocksa en fungerande telefonkö,)
  • Tittade pa animal planet och grat en skvatt, Herregud, 15 vanvardade chihuahor som inte atit och druckit pa tva dagar,,, satt i sma burar i ett garage,, en valp var sa undernard och uttorkad att den inte hade vaxt som den skulle och huvudet var större an kroppen,,, Och sa var det en jattemastiff som hade nagon hemsk hudsjukdom och som inte hade fatt nagon vard,,, honom fick dom avliva för det finns inga manniskor som vill ta hand om sa stora och fula sjuka hundar,,, det var da jag grat,,
En toppendag!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Herregud, en kapsyl som kan bli ett smycke...... Puhhh

2009-11-12 @ 07:09:12
Postat av: Guldlock

Buffy är alltid Buffy. Inget snack om saken. Hon har förresten blivit en del av min morgonrutin de senaste veckorna. Medan jag äter frukost så går det på tv.

Men True Blood är en helt annan klass. Och sjukt beroende framkallande. Är du sugen så kolla: www.tvshack.net



Ps. Jag gillar bästaBÄSTAchefen som ger dig positiv feedback. Du om någon förtjänar det och massa massa beröm för det du gör!

2009-11-12 @ 09:19:33
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0