andas

Det blev ingen yoga igar!!! =(
Vi hann inte,
Jag lovar,,, det brinner i knutarna pa mitt jobb,
Bokstavligen,
Och detta i kombination med att man emellanat glömmer bort att andas ar en anledning till att den dar yogan verkligen hade behövts,,, kanske hade höjt veckans medelintag av syre en aning,,,
Det hander sa otroligt mycket nu,
Vi vaxer, vi far nya kunder, vara gamla kunder behöver mer och mer hjalp och dessutom har ett annat hemtjanstföretag trasslat till det och gatt i konkurs hux flux och bade kunder och personal vill komma till oss,,, nu!
Bums!
Och ovanpa detta den vanliga sjukfranvaron och personalbristen för att vi inte hinner med,
Inte en chans att man hinner det man borde hinna,
Samtidigt maste vi smajla och verka coola inför personalen, kunder, anhöriga och bistandshandlaggare,
Idag kommer jag som vanligt inte att hinna nagot,
Först maste jag sitta i ett möte mellan 9-11 och sen maste jag pa ett hembesök pa Östermalm kl 14,
Och den har helgen har jag definitivt inte tid att jobba,
Och nasta vecka ar jag borta 1,5 dagar pa kurs och langafarbrorn ar ledig tva dagar och solskenet ar ledig en dag,
Och sen ar det snart jul och den ar tuff aven i vanliga fall,
Bastachefen ska fa hjalp utifran nu med rekrytering tackolov, för hur bra hon an ar sa hinner inte hon heller,
Hon ar i alla fall pa gott humör och uppmuntrar och peppar sa mycket hon kan,

Basta stunden igar var iallafall nar jag och sonen och dottern kakade middag pa hot wok,
Istallet för yoga liksom,
Sen akte dom at sina hall och jag akte hem och struntade i wii fit (för sent) och sooooooov,,,,, hela natten non-stop!
Mina ungar ar dom basta coacharna man kan ha,
Om dom inte var mina ungar sa skulle jag vilja vara bastis med dom!

P,S,
Jag alskar mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0