funderar och filosoferar

Hann med lite mer igar!

  • utrymma vindsförradet
  • plugga med son (inkluderar höglasning av "Mor gifter sig", fotografering och kontroll av engelska lasloggar)
  • köpa kattsand
  • klura ut hur man stoppar in musik i mobilen och göra det
  • branna harry p till kollegan A pa jobbet
  • jobba (var tvungen att ta med en massa jobb hem eftersom jag fatt lite nya arbetsuppgifter och maste komma ikapp)
  • drömma om London
  • pyssla,,, funderar pa att sticka en grej,,,
  • laga och lappa
  • step-uppa
  • tvatta
  • eventuellt familjefotografering
Och idag har jag redan hunnit Londondrömma lite men jag ska göra det mer ordentligt senare,,, pricka ut pa karta och planera mer i detalj,,
Nu tankte jag satta mig och jobba i nagra timmar innan sonen kommer hem,,
Det börjar bli ordning pa mig!
Maste vara yogan!
Lite smajobbigt dock att hela lagenheten nu liknar en soptipp eftersom vi slapat ner kartonger och sackar med kramdjur och klader fran vinden,,,
Kramdjuren far ungarna ta ansvar för,, men kladerna!!!
Det ar i och för sig roligt för vi har hittat massor av fina grejer som var alldeles bortglömda,,, men var ska vi stoppa allt????
Kan man öppna en 2nd-handbutik i sin lagenhet???
Ar det förbjudet?????
Man borde fasiken ha en loppis HEMMA,,,, lata folk komma och köpa det dom vill ha bara rakt av,,
En ganska intressant ide,,,

Igar fastnade jag framför ett vackelsemöte pa kanal 10 (öppna kanalen),
Jag blir alltid lika fascinerad,
Det anda dom gör ar att prata om Jesus och jesus och jesus,,,
Same, same HELA TIDEN!!!
Dom har verkligen snöat in,,
Och dom utgar verkligen fran att vi manniskor ar fulla av synd, vi ar daliga tvars igenom,,
Men Jesus kom och han tog alla vara synder, all var skuld och stoppade dom i en liten pase och sa lat han oss döda honom och sa gav han oss en fet tacksamhetsskuld istallet,,,,
Fast grejen ar ju att jag tycker nog att det var lite fejk över det hela eftersom att Jesus ju rakade vara guds son och egentligen inte kunde/kan dö,,,
Men ok,,,, han led för var skull,,, och jag fattar inte riktigt,,, det verkar alldeles för enkelt och personlighetsutvecklingshammande,,,
Om,,,OM,, man verkligen har nagon skuld att jobba med,, sa tycker jag att man ska göra det, kanske med hjalp fran vanner eller terapeuter,,, men att lampa över allt pa jesus tycker jag verkar lite för enkelt,,,
(AFFARSIDE; salja avlatsbrev i 2nd-handaffaren, skriv upp det dottern!)
Istallet för att jobba med sig sjalv och utvecklas och reflektera över sina kanslor och beteende och kanske till slut faktiskt lara sig att man duger ratt bra,,, sa ska man lagga allt pa jesus,, utanför sig sjalv,,,
Och hanga upp sig pa vad som star eller inte star i bibeln,,, som kan tolkas lite hursomhelst,,,
Ursakta men jag ar inte övertygad och jag tycker det ar inskrankt och mossigt,
Men fascinerande,

Och nar jag anda funderar och filosoferar lite,,,
Langafarbrorn menar att det inte finns nagra könsroller, det finns bara indiviiiiiiiiider!
Han ar SA TRÖTT pa sant prat!
Och jag sager bara HELLO! WAKE UP AND SMELL THE HETERO-VERKLIGHET!
Man behöver inte ens kalla sig feminist för att konstatera att varlden ar uppdelad i man och kvinnor och det har en jakla massa konsekvenser pa en hel del gott men annu mera ont och oftast ar det kvinnorna som kommer i klam, FORTFARANDE och troligen lange till,
Det inser till och med min  17-arige och darmed emellanat ratt sa odraglie son,
En STOOOOOOR fördel med ett gay-förhallande maste vara att könsrollsuppdelningen liksom kommer av sig,,, man far skapa sin egen ordning fran scratch och utifran de inblandade individerna,,,,
Sa dar har du ratt langafarbrorn!
I din egen lilla varld kanske det faktiskt ar som du sager,
Och kanske ar det sa i gay-varlden ocksa,
Men vi andra har inte kommit dit an,
Vi har det inte latt, vi heterosexuella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0