farväl

Jag tänkte bara säga hejdå och tack för allt.
Vet ej om jag överlever helgen.
Jag är inte vaccinerad och vaccinet är slut.
Chefen armbågade sig igar fram till dom sista doserna på Norrmalm idag. Hon och hennes två barn var dom sista som fick. Bakom dom var kön minst 50 meter lång.
Jag och solskenet tänkte vaccinera oss efter jobbet men plötsligt var vaccinet slut på alla vårdcentraler som har öppet lite senare på fredagar.
Vi ska försöka igen på måndag. Om vi har överlevt. Om vi inte ligger i järnlunga.
Jag ska inta isoleringsläge i helgen.
Man känner att det är lite allvar nu... svininfluensan lurar bakom hörnet... den kan ligga där på rullbandet på rulltrappan... bland plockgodiset.. på dörrhandtagen... eller bara sväva lite lömskt i luften..
Jag säger bara Pestens Tid.
Det säger jag bara.
Man kanske kan tro att jag skämtar och överdriver lite.. och det kan väl vara sant..
Men jag kommer att vara mycket lugnare när jag och ungarna är vaccinerade,

Förutom att agna helgen at att undvika influensa sa ska jag pyssla lite har hemma,,,
Dels laga och lappa (vilket jag faktiskt kom igang med förra helgen och det kandes sa otroligt bra och miljövanligt och antikonsumtionshysteriaktigt,,, sa ratt i TIDEN), dels fundera lite inför julen pa julklappar och sant,,, jag har lite planer men dom kraver en hel del planering,,
Och sa ska jag lyssna pa böcker förstas,,, det gar sa bra att göra samtidigt som man syr i en knapp,,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0