feber

Har varit och vaccinerat mig idag... puh! säger jag om det.... jag kanske överlever den här gången i alla fall..
Men det är inte därför jag känner mig febrig.. har inte ens ont i armen än..
Nej.. jag tror jag lider lite av London-feber.
Jag är i princip redan där.
Jag har surfat runt och gottat mig bland tusen olika afternoon tea-varianter, både i budget- och i lyxklass.
Tror det blir något mer mittemellan men ändå lite åt det lyxigare hållet.
Har även kollat in Madame Tussauds priser och lite musikaler och sånt... det är ju att ta i men åhhhhhh! vad festligt det vore ändå!
Dirty dancing eller Priscilla, öknens drottning t.ex.
London Eye vore rätt coolt att åka upp i också.
Och definitivt ska jag utforska Notting Hill och Portobello Rd lite bättre den här gången.
Det blir ingen vilosemester.

Nu släntrade det in en dotter och en dotternspojkvän.. tror jag ska ta en kopp te med dom.
Och sen sova.

Förresten!
Idag kom långafarbrorn tillbaks efter en veckas semester.
Skönt.
Nu kanske det blir lite ordning igen.
Man har alltid ångest när man har haft semester och ska börja jobba igen, men sen när man väl är tillbaks så kommer man på att det är rätt kul på vårt jobb.
Trots alla strålisar... eller just därför kanske..
(Långafarbrorn vet inte vad strålis är för något för han har aldrig lekt polis. (det var tider det! trumsolon till höger och vänster och lite cop-kaffe på det!) Han får googla på det.)
(Googlade på det och upptäckte att det inte gav så mycket. Strålis är polisslang för psykfall men det låter lite gulligare och lite snällare tycker jag. Lite psykfall light. F.Y.I.)
(förlåt alla parenteser)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0