fortsatt trött,,,,

,,,, pa mig sjalv,,,

Det ar för lite tid nuförtiden,, den racker ju inte till nagot,,,
Var kan man klaga?
Kan man byta tid?
Reklamera?
Har en kansla av att den var battre förr i tiden,,,

Det blev ingen traning igar och jag blir genast radd för att jag ska komma av mig,,
Det skulle ha tranats men dum som jag var sa satte jag mig ner med en SIFO-undersökning som jag fatt hem i brevladan och den var omfattande kan man saga,,
44 sidor upp och ner och fram och bak med ett oandligt antal fragor om ALLT,
Jag menar allt,
Vad man köper för mat, vad man laser för tidningar, vad man har för prylar i hemmet, hur man röstar, vad man ser pa tv, radioprogram, försakringar, nationalitet, fritidsaktiviteter, semesterdrömmar,,, you name it,,,
Det blev som sagt ingen traning,
Och idag ar det yoga,,, vilket ar underbart, men da blir det ingen annan traning,,, och jag vet ju hur latt jag kommer av mig!

Idag ar jag och little miss sunshine alldeles, alldeles ensamma pa kontoret,,,
Vi ska hinna!
Det ar val det vi ska göra,,
Hinna en hel del,
Sen ska vi ha ett gruppmöte kl 15 och sen ar det yoga 1645,
Det hander extremt mycket nu,
Vi far massor av nya kunder, bade stora och sma,, man hinner inte riktigt fa in dom i huvudet,,, och den gamla, dammiga bunten med pappersjobb, minst lika viktigt, far sta at sidan,,, vilket resulterar i att det missas saker har och dar,,,
Vi reder upp det mesta men det tar upp mycket onödig tid som vi inte har som leder till att jag annu mindre hinner angripa den dar bunten,,,, ond cirkel,,

För övrigt undrar jag om jag haller pa och blir dement,,
Eller ar det sa nar man blir aldre??? Att man tappar kontrollen över sitt liv,, det som har varit,,,
Att man inte langre har stenkollen pa vad man gjorde just DET aret eller DEN sommaren,,,?
Allt flyter ihop,,
Om inget sarskilt extremt har hant sa kommer inte jag ihag precis vad jag gjorde i somras, eller förra sommaren,,, det ar liksom lika,,,
Och jobbet rullar ju pa,,, lika, lika,,,,
Jag markte det nu nar jag kryssade i den dar sifo-matningen,,, dom fragade saker som "nar var du senast pa bio?" eller "har du skickat ett paket under det senaste aret?" eller vilka flygbolag man akt med senaste aret och under senaste tre-arsperioden,,,,
Jag kanner att mitt inre arkiv inte ar lika bladderbart som det varit,,
Nuet ar sa intensivt och hela tiden maste vi pa jobbet halla koll framat i tiden,,, sa allt som ar förbi och över försvinner liksom,,, man hinner inte filosofera över det,,

Imorgon ar det kurs,,, sa idag ar sista dagen för den har veckan pa jobbet,,, eller kanske inte,, kom pa att jag nog maste aka in och jobba i nagra timmar pa lördag,,
Jag och dottern ska sallskapa,, hon stadar kontoret och jag angriper den dammiga bunten,,
Men jag slipper i alla fall imorgon fredag och bara det ar nastan som semester,
Fredagar branner extra mycket energi,
Nasta vecka ar det kurs nagon dag och veckan efter det ar det kurs igen och dessutom julbord,
Och darmed kommer vi in pa julen,
Planerna har andrats,
Som det ser ut nu sa kommer jag, son, dotter och dotternspojkvan fira jul hemma hos dotternspojkvan pa lilla Essingen (du kanske kan titta förbi Guldlock?) alldeles ensamma,,
,, eller inte,, diverse externa familjemedlemmar ar valkomna att poppa förbi anytime,,,
Det blir alltsa inte dom mörka skogarna pa varmdö som vi trodde,
Dotternspojkvanspappasgirlfriend insisterar pa att julfira hemma hos sig och da hanger dotternspojkvanspappa pa,,
Man förstar vem som bestammer i det förhallandet,
Dotternspojkvan vill dock inte julfira hos nagon styvmor utan verkar hellre tillbringa dagen med svarmor (moi) och svager (son) i det egna hemmet,,
Annu finns tid kvar att andra planerna,,, sista ordet ar inte sagt,,,
Omattligt spannande!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Du bara klaga....

2009-11-19 @ 09:49:17
Postat av: Guldlock

Åh! Tro att jag blev glad imorse när jag såg detta inlägg!

Superglad och rörd!

2009-11-19 @ 17:48:43
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0