lite vakuum vore bra

Det ar nagot med jobbet nu som inte funkar,
Jag kanner igen symptomen,
Jag blir deppig och irriterad och trött, trött, trött och ledsen för att jag inte orkar nagot,
Det hander för mycket och vi ar för fa för att hinna med och chefen maste vara nagon annanstans  sa henne far jag inte tillfalle att prata med,,,
Fast idag kanske,
Jag tror jag hinner traffa henne idag, men fragan ar om hon hinner med mig,,
Nya stora grejer ar pa gang och jag vet att hon inte hinner tanka pa sa mycket annat,
Ska försöka hugga tag i henne i fem minuter och bara tala om lite hur jag upplever situationen,
Vi ar standigt underbemannade pa kontoret,,, jag förstar inte hur arbetet ska laggas upp för att vi ska hinna och kunna göra ett bra jobb,,
Dom flesta dagar ar vi max 2 st inne och det racker inte till mer an att (hatar uttrycket) slacka brander och atgarda det mest akuta,
Och dammiga bunten vaxer och vaxer och langst ner i den har det mycket möjligt uppstatt nya kulturer,,,
Som sagt,,, 17 meddelanden pa telefonsvararen igar efter att jag suttit med en anhörig i luren i 20 minuter,,, nastan alla 17 var viktiga saker som maste atgardas,,
Jag vill bara skyffla bort alla andra manniskor, slacka alla lampor och göra om mitt kontor till en saltvattenstank utanför tid och rum,
Lite mera vakuum vore bra,
Usch, nu kanns det sa dar hopplöst igen,,
MASTE prata med chefen idag,, det ar ju trots allt hon som bestammer hur det hela ska ga till och vad som far kosta och vad som ar viktigt,,, hennes ansvar helt och hallet!

Satt kvar för lange igar och kom darför hem sent och orkade darför inte trana,
Inte bra pa nat satt,
Har nu bestamt att jag ska börja plocka undan kl 15,
Sista timmen pa jobbet gar anda mest at till personal,
strategier och strategier,,, funkar bra i teorin,,, om man sen bara gjorde som man sa,,,,
Men det ar mitt nya mal,,,, plocka undan och stada skrivbord kl 15, sen en kopp kaffe och sen all tid till personal och sen 16,15 GA HEM!
Det later bra,
Fast det funkar inte idag för idag ska jag till Sollentuna pa eftermiddagen och traffa andra gruppledare,
Jag har verkligen inte tid och stackars solskenet blir ensam i nagra timmar, men det kanns viktigt att prioritera dom har mötena,,,, jag har ALDRIG tid, det ar ingen ide att vanta tills jag har det,,,
Sa idag avslutar jag kl 16 i Sollentuna,,, the point of no return,,,
(paminner om min tid i Pressbyran och Christer Pettersson,,, )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0