min kompis Irma Schultz and the albinoman

Innan det fantastiska julbordet och nessun dorma drömde jag att jag var kompis med Irma Schultz och att jag tvingade henne att sjunga God Morgon och att hon blev lite besvärad av det men att jag tyckte att det var väl det minsta man kunde begära.
Men när Irma skulle sjunga God Morgon så sjöng hon (dvs mitt undermedvetna) fel hela tiden och det blev i stället Godmorgon (är du riktigt vaken än) med Chips med Kikki Danielssons röst.
Dåligt tyckte jag som satt bredvid.

hmm.. känns som om mitt undermedvetna verkligen försökte att på alla sätt få mig att fatta att det var morgon och dags att stiga upp...

Sen satt jag bredvid en albinoman på tunnelbanan.
Det var på riktigt och ingen dröm.
Han hade oerhört vita och tjocka ögonfransar och var till synes (ha,ha) väldigt närsynt vilket jag har för mig att albinomänniskor ofta är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0