sekt hit och sekt dit

Antligen antligen ar det snart helg!
Gud i himlen vad jag behöver den,
Ar fortfarande tröttare an vanligt och kanner mig inte riktigt riktigt frisk,
Kanner mig lite frustrerad pa jobbet,
Det ar sa stort,
Jag raknade ut igar att om jag i snitt skulle prata 5 minuter med var och en av personalen (vilket ar det minsta dom begar) sa skulle 2,5 timmar av min arbetstid ga bort till det varje dag,,,,, vilket det ocksa gör,,,, vilket kanske ar förklaringen till att jag upplever det som att jag inte hinner nagot,,,
Till detta tillkommer prat med kunder, anhöriga, primarsjukvard och bistandshandlaggare,
Och da ar "prat" inte nagon konkret arbetsuppgift, utan nagot jag liksom ska hinna utöver det jag egentligen ska hinna göra,,,
Och det ar ju inte heller sa att jag kan förlagga "personalpratet" till 0730-1000,,,, utan det ar ganska jamnt fördelat över dagen och lyckas istallet avbryta allt annat jag haller pa med,,, inte konstigt att det kan ta en hel förmiddag att fa ivag ett fax,, eller att faxet aldrig blir ivagsant eftersom att man aldrig hinner slutföra nagot innan nagot annat akut intraffar,,
Det ar ett roligt jobb, jag vill inte byta, och en stor del ska vara att handleda och stötta personal,,, men nu har vi hamnat i ett lage dar jag kanner mig totalt otillracklig,,,
Det blir liksom inte bra nanstans hur duktig och effektiv man an försöker vara och det ar det som ar frustrerande,,,
Det ar ocksa jobbigt att hela tiden ga omkring med en kansla av att man glömt nagot,,,
Kanske inte sa konstigt att man blir trött,,,, overload!

Annars lyssnar jag pa "Den förlorade symbolen" av Dan Brown,,,, Har inte hunnit sa langt men den verkar vara en ny variant av samma tema som i "DaVinci-koden" och "Anglar och demoner",,, inget nytt och markvardigt med andra ord,,
Spannande dock att fa lite inblickar i frimurarnas organisation och ritualer,,, om det nu stammer,,
Jag tror att frimurarna bildades för att det ar enda sattet för mannen (farbröderna) att bonda med varandra,,, hur homofobiska dom an ar,,,
Och hur patriarkatisk varlden an ar sa ar kvinnor ratt bra pa att styra och stalla under ytan,,, sa farbröderna var helt enkelt tvungna att skapa nagot jattehemligt och ospontant,,, darav alla regler och ritualer,,,
Sen att det har sparat ur en aning och skapar hemliga natverk och tvivelaktigt maktmissbruk och cementering av det dar patriarkatet,,, det ar ju fördjavligt helt enkelt ,,,
Men spannande som sagt, Och definitivt fascinerande,,

Vid sidan av detta lyssnande laser jag om en annan sekt,,, " Om det sa skulle kosta mig livet" av Margaretha Sturesson,, det ar hennes berattelse om hur hon var med och startade ett kristet center i Skane och hur hon blev hjarntvattad, manipulerad och nedbruten av en maktmissbrukande pastor,,, hur hon drogs med och aven sjalv utövade maktmissbruk mot andra medlemmar,, hennes sammanbrott och langa vag tillbaka,,,
Mycket, mycket intressant,,
Rekommenderas!

Nu brattom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0